Usilujeme o zdravé mezilidské vztahy na pracovišti. Filantia = filantropie ( láska k člověku) + Arkadia ( bájná země prostá všech intrik)

Internet s vámi!

Příručka pro manažery - Jak přežít (v) korporaci

Vedete tým složený ze samých čerstvých absolventů a máte pocit, že vás ignorují. Poradám se vyhýbají, na vaše emaily nereagují. 

Fakt, že jste se narodili na začátku 70. let už nenapravíte. V porovnání s dnešními dvacátníky máte výhodu, že jste ještě zažili punk a novou vlnu, Metallicu, Depeche Mode či Stinga na vrcholu slávy. Asi však neujíždíte na Spotify či Deezeru a už vůbec neposloucháte mashups, a to vede k vašemu nepochopení. (Jinak všichni ti umělci pořád koncertují a dokonce vydávají pořád dobré desky.) Z této hudební vsuvky vyplývá, že Generace X má pořád co sdělit. Jen ta korporátní forma mailů už je pro Generaci Y vyčpělá.

Upřímně řečeno, ani mně emailová kultura nepřijde jakkoli atraktivní. Kam se to vše zvrhlo? Každodenní tuny bla-bla emailů, dnes už navíc mnohdy generované webovými (ro-)boty, k nerozeznání od kolegů z centrály... Vytřídit podstatnou informaci se rovná hledání jehly v kupce sena.

A právě tzv. Miléniálové (jak se také říká Generaci Y) odmítají s námi tuto hru hrát. Přechod od papírových oběžníků k elektronickým právem nepovažují za pokrok. Navíc svůj život žijí podle odlišných principů, které si dovolím pojmenovat:

  1. NYNÍ je kdykoli.
  2. Poznání najdeš v kaleidoskopu.
  3. Vítězí skupinové vědomí.

Takže za prvé, přítomný okamžik, např. pravidelný den a čas týdenního reportu, pozbyl významu. Jakoby se čas mohl neomezeně vracet anebo předbíhat: zprávu, která mi na poradě unikla, si přeci mohu kdykoli přehrát znovu a nudné pasáže posunout dopředu. Za druhé, dlouhé emaily rozebírající jednotlivá témata „Milánka“ zdržují, protože si obraz reality skládá z velkého množství drobných informačních střípků. Až když ten obraz nedrží pevně při sobě, začne pátrat po hlubší znalosti. Tu ale nehledá ve vašem emailu, ale – za třetí – ve své komunitě, či chcete-li „sociální bublině“.

Už vidíte, jak brutálně míjí váš styl komunikace svou cílovou skupinu, a to přes veškerý jejich respekt k vám? Co s tím? Komunikujte přes messenger a informace porcujte na „tvíty“, používejte grafiku či krátká videa. A připravte se na život online 24x7. Internet s vámi!