Usilujeme o zdravé mezilidské vztahy na pracovišti. Filantia znamená společenství s idylickými mezilidskými vztahy (jak vznikl název Filantia? slovo filantropie, které nejen charakterizuje naši činnost, ale v původním řeckém významu také vyjadřuje lásku k člověku. K filantropii se připojila bájná země Arkadia, prostá všech intrik)

Díky této soutěži jsme se více zamyslely nad chováním lidí v našem okolí a snažíme se o šikaně na pracovišti více mluvit

Text: Julie Růžičková, 16.6. 2021

"Díky tomuto tématu jsem si uvědomila, že podobnou zkušenost mám a musím se naučit více se za sebe postavit, i když se jedná o nadřízeného" říká Iva a Zuzana svoji kolegyni doplňuje: "Nespravedlnost a potupné chování vůči podřízenému mi je dlouhodobě proti srsti. Nicméně díky této soutěži jsem se více zamyslela nad chováním lidí v mém okolí a snažím se o této problematice mluvit jak s kolegy, tak kamarády a snažit se je přesvědčit, že za svůj názor má cenu se vždy postavit a bojovat."

Krásné, mladé a talentované. Iva Křenová a Zuzana Klierová zvítězily se svým návrhem kampaně pro Nadační fond Filantia v soutěži Young Lions. Obě dvě pracují pro přední PR agenturu Bison & Rose.

Patologické vztahy jsou těžké téma a my jsme ve Filantii ocenili, že jej porota soutěže Young Lions zvolila do kategorie PR a média. Současně jsem byla zvědavá, zda soutěžící téma osloví, zda jej dovedou nacítit? Dokázalo to všech 24 účastníků. Sešla se sestava mimořádně šikovných a vnímavých lidí. My jsme pro Filantii získali skvělé návrhy kampaní, ale také spřízněné osobnosti, které nám budou pomáhat dosahovat pozitivních změn. Ovlivnili jsme se navzájem a z toho mám velikou radost.

Julie Růžičková  

O soutěži Young Lions se dočtete více v závěru tohoto textu.

 

Jak náročné pro vás bylo, že princip soutěže je postavený na časovém limitu 24 hodin na splnění zadání. 

Zuzana: Ze začátku jsme měly strach právě z limitu 24 hodin. Nakonec ale celý průběh proběhl velmi dobře. Bylo to náročné, ale díky prvotnímu rozplánování úkolů a času, jsme vše stihly, tak jak jsme chtěly. Bylo velmi osvěžující, že na návrhu jsme pracovaly pouze ve dvou a nevstupovaly nám do nápadů další názory, jak tomu bývá například při vymýšlení strategie pro klienta.

Iva: Byla jsem velmi překvapená, jak profesionálně byla soutěž zorganizovaná. Zpočátku jsem měla z časového limitu strach. Běžně na zpracování komunikačních kampaní máme dva, tři týdny či měsíc, ale 24 hodin bylo opravdu málo. Nicméně díky jasnému zadání jsme věděli, co se od nás očekává. Důležité bylo si vše dobře prostudovat a naplánovat. Tím, že se se Zuzanou dobře známe, věděly jsme, co jedna od druhé můžeme očekávat, a tak jsme si vše dobře rozplánovaly. I díky tomu se nám výzva podařila dokončit velmi hladce.

 

Jak hodnotíte porotu? 

Zuzana: Porota byla skvělá. Zasedly v ní opravdu odborníci našeho oboru v čele s Ditou Stejskalovou a myslím, že právě to nás hnalo ještě více kupředu. Nejlepší část byla samozřejmě závěrečná část, kdy jsme dostaly feedback od poroty. A slyšet od těchto jmen v oboru, že je vaše kampaň skvělá, je ta největší výhra.

Iva: Velmi inspirující. Ze složení poroty jsem byla opravdu nadšená. Součástí byli nejen experti v oblasti korporátní komunikace, ale také profesionálově v oblasti agenturního PR. Byla pro nás opravdu čest se s některými z nich setkat a slyšet jejich názor na naší práci.

 

Vítězný okamžik ... jak jste vnímaly, když porotci vyhlásili vaší práci jako vítěznou?

Zuzana: Až do poslední chvíle jsme tomu nemohly uvěřit. Stály jsme si za naší kampaní a věděly jsme, že nápady jsou dobré, ale vítězství nás opravdu překvapilo. A neskutečně si ho vážíme. Přišla samozřejmě neskutečná vlna radosti a sebeuspokojení, že naši práci děláme dobře.

Iva: Pro mě to byl šok. Věřila jsem, že nápady a zpracování bylo dobré, daly jsme do toho, co jsme za 24 hodin byly schopny dát.. Nicméně to, že naše práce byla nejlepší jsem opravdu nečekala, pořád jsem přemýšlela nad tím, jak je to možné J

 

Podělte se s námi o svá tajemství; proč byla nejlépe hodnocena vaše práce? Čím jste porotu ohromily?

Zuzana: Pro mě bylo asi nejdůležitější, že jsem do toho šla se správným člověkem. S Ivou pracujeme už dva roky, víme, jak druhá přemýšlí a jaká je její silná stránka. Zároveň jsme na stejné vlně. A to nám podle mě hodně pomohlo. Věděla jsem, že se můžu postavit za Ivin nápad a navzájem se budeme motivovat. Díky tomu jsme si dobře rozvrhly čas i práci. Zároveň jsme se neustále vracely k zadání, zda opravdu náš návrh splňuje brief, zda je návrh jednoduchý a pochopitelný. A důležité bylo i několik vizuálních příkladů. Udělaly jsme dokonce funkční web, abychom porotě ukázaly, jak by naše online Zeď sdílení mohla fungovat.

Iva: Myslím, že velmi důležité bylo všechny nápady propojit a uspořádat tak, aby na sebe vzájemně navazovaly. Za to nás chválila i porota. Pak bylo důležité hezky graficky a poutavě připravit prezentaci – o to se postarala hlavně Zuzana, která má pro grafiku cit a celá prezentace byla opravdu velmi profesionálně připravená. A poslední část, byla osobní prezentace a na tu jsme myslím byly taky dobře připravené, snažily jsme se porotu zaujmout energií a zápalem pro to dané téma. To vše dohromady dobře fungovalo a asi jsme měly i trochu štěstí J

 

Vaše téma pro kampaň bylo šikana na pracovišti. Jaké byly vaše první dojmy? Měly jste k tématu vztah?

Zuzana: Téma bylo asi základem našeho úspěchu. Velmi nám sedlo, i když se šikanou na pracovišti nemáme příliš zkušenosti. Při počáteční rešerši tématu a Nadačního fondu Filantia jsme se dozvěděly několik užitečných věcí. Nápady se nám díky tomu vymýšlely samy.

Iva: Téma nám opravdu sedlo. Ze všech témat, která v letošním roce v různých kategoriích Young Lions byla, tak toto téma za mě bylo nejlépe uchopitelné. Mám ráda osobní příběhy, emotivní témata a rozpoutání diskuze nad něčím, co je ve společnosti tabu, a to podle mého šikana na pracovišti je. V mém okolí se s tím lidé potýkají a vždy mě štvalo, že se o tom nemluví.. Jsem opravdu ráda, že jsme mohly hlouběji do této tématiky nahlédnout a více se nad tím zamyslet.

 

Došlo k vašemu osobnímu vývoji v tom, jak na patologické vztahy na pracovišti nahlížíte nyní a nahlížely jste před tím a to díky zkušenosti v soutěži? 

Zuzana: Určitě.  Já osobně se na pracovní vztahy dívám zcela jinak. A pečlivě posuzuji, zda je chování již nahraně nebo nikoliv. Díky tomuto tématu jsem si uvědomila, že podobnou zkušenost mám a musím se naučit více se za sebe postavit i když se jedná o nadřízeného.

Iva: Částečně určitě ano. Nespravedlnost a potupné chování vůči podřízenému mi je dlouhodobě proti srsti. Nicméně díky této soutěži jsem se více zamyslela nad chováním lidí v mém okolí a snažím se o této problematice mluvit jak s kolegy, tak kamarády a snažit se je přesvědčit, že za svůj názor má cenu se vždy postavit a bojovat.

 

Komu byste chtěli poděkovat?

 

Zuzana: Já bych chtěla moc poděkovat Ivě, za to že mi byla skvělým parťákem nejen v této soutěži, ale po celé dva roky u nás v agentuře.

Iva: Velký dík patří organizátorům soutěže – dělají to vážně skvěle! Další dík patří organizaci Filantia, že se rozhodla o tomto tématu otevřeně mluvit a edukovat širokou veřejnost. Největší dík ale patří Zuzce, protože mi je v osobním i pracovním životě velkým parťákem a oporou a jsem si jistá, že jedna bez druhé bychom takového výsledku nedosáhly.

 

Nadační fond Filantia se rozhodl kampaň podle vašeho návrhu na podzim realizovat. Máte radost? :-)

Zuzana: Ohromnou. Kampaň nadchla i nás samotné a chtěly jsme ji moc zrealizovat. Těším se na celý průběh realizace, a hlavně na reakce lidí, které kampaň zasáhne.

Iva: Samozřejmě! Už při zpracování tohoto tématu jsem si říkala, že by bylo skvělé něco takového realizovat! Pokud se podaří uskutečnit alespoň jeden z našich nápadu, bude to myslím pro nás obě velká satisfakce a důkaz, že tahle soutěž má opravdu smysl :-). 

O soutěži Young Lions

Zdroj: Marketing a media

Celkem dvanáct týmů se utkalo v kategorii PR letošního ročníku národní soutěže pro mladé profesionály v komunikaci značek Young Lions, která výjimečně prodloužila věkový limit do 31 let.

Týmy během 24 hodin zpracovávaly návrhy kampaní pro nadační fond Filantia, jenž se snaží bránit zdravé prostředí a vztahy na pracovišti. Vznikl v druhé polovině loňského roku mimo jiné v reakci na to, že zhruba každý třetí zaměstnanec v Česku se setkává s nějakou formou násilí na pracovišti. Přibližně 480 tisíc lidí se pak stává obětí psychického násilí a téměř 9 z 10 případů nikdo neřeší. Právě s tím se měly návrhy kampaní poprat – měly pomoci překonat tabu okolo tohoto problému a dostat téma psychického násilí do veřejné diskuse, zvýšit povědomí o fondu Filantia a jeho pozici odborné autority, měly též motivovat manažery firem, aby využili možnosti pro prevenci, poradenství a pomoc, které fond nabízí.

Nejlépe podle poroty návrh kampaně vypracovaly Iva Křenová a Zuzana Klierová z Bison & Rose. Druhé místo obsadili Martin Svoboda a Denisa Marynčáková z agentury Lesensky.cz. Ani v kategorii PR nebylo uděleno třetí místo. Čestné uznání poroty si ale získaly Tereza Košťálková a Marie Tréglová z Vysoké školy kreativní komunikace (VŠKK).

Práce v kategorii PR hodnotila porota ve složení:

  • Dita Stejskalová, výkonná ředitelka Ogilvy PR & Influence a CMO Ogilvy Czech a VMLY&R Prague, prezidentka poroty
  • Filip Hrubý, šéf externí komunikace České spořitelny
  • Petr Lesenský, zakladatel a majitel agentury Lesensky.cz
  • Rostislav Starý, partner agentury PR.Konektor
  • Patricie Šedivá, public affairs & external communication manager, Coca-Cola HBC

1. místo: Iva Křenová a Zuzana Klierová z Bison & Rose

Vítězný návrh kampaně, kterou autorky nazvaly #CASOTEVRITOCI / #TIMETOOPENEYES

je možné shlédnout zde